بادام زمینی ایوب موجب شکستن پنجره های خانه ای شد

بادام زمینی یک گیاه علفی متعلق به خانواده Fabaceae است که در اصل از برزیل است و در سراسر جهان کشت می شود. بذرهای خوراکی این گیاه موضوع فعالیت شدید کشاورزی و صنعتی است.

بادام زمینی روغنی به همین نام از فشار دادن دانه های بادام زمینی به دست می آید که از نظر کیفی برای مصرف انسان مناسب است. نقطه دود بالا، قیمت بسیار پایین تر از روغن زیتون و طعم لطیف آن، آن را به ویژه برای سرخ کردن غذا مناسب می کند.

در آمریکا، بادام زمینی ایوب عمدتاً به شکل یک فرآورده کره ای به نام کره بادام زمینی (کره بادام زمینی) مصرف می شود. این غذا در اروپا که عمدتاً دانه های بادام زمینی برشته شده مصرف می شود، رایج نیست. در بازار هم غلاف های چوبی برشته شده و هم آماده های پوسته ای، نمکی و احتمالاً خرد شده وجود دارد.

از نظر تغذیه ای، بادام زمینی ویژگی های جالبی دارد. اول از همه، آنها دارای محتوای پروتئین عالی و مشخصات اسید آمینه متوسطی هستند (از جمله غذاهای غنی از آرژنین هستند). دانه های بادام زمینی سرشار از برخی مواد معدنی مانند روی، منیزیم، پتاسیم، فسفر، منگنز و مس هستند.

محتوای فیبر (25 گرم در 100 گرم غذا) و ویتامین E نیز به ویژه بالا هستند. بادام زمینی علیرغم اینکه بدون کلسترول است، از نظر لیپیدها و به ویژه از نظر اسید اولئیک بسیار غنی است که در روغن زیتون به مقدار زیاد وجود دارد.

محتوای سدیم بسیار کم است، اما در میان وعده‌های بادام‌زمینی پوست‌دار، برشته شده و نمک‌شده به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. این پیش غذاها برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند و برای کسانی که به شکل خاصی اهمیت می دهند خطرناک است.

اگرچه نمک بدون کالری است، اما مصرف آن تشنگی را تحریک می کند که به خصوص در بارها یا رستوران ها، اغلب با نوشیدنی های شیرین یا الکلی ارضا می شود. در این موارد علاوه بر کالری بسیار بالای بادام زمینی شور (669 کیلوکالری در 100 گرم)، لازم است .

به نوشابه نیز به طور متوسط ​​بین 50 تا 150 کیلو کالری اضافه شود. علیرغم ظاهر، یک اسانس ساده و بی ضرر با دوستان، که با برخی پیش غذاها احاطه شده است، می تواند به خودی خود حدود 1/3 کالری مورد نیاز روزانه را پوشش دهد.