توت تازه مشهد که موجب درگیری بین باغداران شد

کشت توت بیش از چهار هزار سال پیش آغاز شد. توت سفید عمدتاً در چین برای پرورش کرم ابریشم مورد استفاده قرار گرفت. اما افغانستان و ایران وطن محسوب می شوند. توسط پیتر کبیر از ایالات شمال آفریقا و غرب آسیا به روسیه آورده شد.

توت درخت توت نامیده می شود یا درخت توت از خانواده توت است. رایج ترین آنها توت تازه مشهد است. ارتفاع درختان به ندرت به 15 متر می رسد. توت حاوی مقدار زیادی ویتامین، عناصر میکرو و ماکرو است که انرژی بدن را تامین می کند و برای رشد فعال کودکان مهم است.

عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. توت حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است که می تواند دستگاه گوارش را عادی کند. یک وعده می تواند 10 درصد از فیبر مصرفی روزانه شما را تامین کند. توت های رسیده عملکرد روده را بهبود می بخشد، سموم را از بین می برد، خطر گرفتگی عضلات و نفخ را کاهش می دهد.

سلامت قلب و سیستم گردش خون را حفظ می کند. فیبر سطح کلسترول خون را تنظیم می کند و در نتیجه سلامت قلب را حفظ می کند. سطوح بالای آهن به جلوگیری از کم خونی کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در توت از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کنند.

علاوه بر این، این مواد باعث کشسانی و لطافت پوست می شوند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. میوه های خوشمزه توت را نه تنها می توان به صورت تازه مصرف کرد. عکس از میوه های خوشمزه توت را نه تنها می توان به صورت تازه مصرف کرد.

برای داشتن استخوان ها و دندان های سالم به کلسیم نیاز است که در توت وجود دارد. همچنین حاوی منیزیم، آهن و فسفر است. توت ها برای افراد مسن بسیار مفید خواهند بود. در نتیجه مصرف، معدنی شدن بافت های استخوانی تنظیم می شود، خطر پوکی استخوان و سایر بیماری های استخوانی کاهش می یابد.

به لطف کاروتن، استفاده از توت به محافظت از اندام های چشم در برابر اثرات مضر نور خورشید کمک می کند. همچنین با ظاهر آب مروارید و بیماری های مزمن شبکیه مقابله می کند. به کاهش وزن کمک می کند.