سرکه سیب صنعتی به عنوان اکسیر جوانی شناخته شد

بنابراین، آیا سرکه سیب برای شما مفید است؟ مدت‌هاست که به عنوان یک داروی عامیانه برای بسیاری از بیماری‌های سلامتی شهرت داشته است و فواید سرکه سیب از اثربخشی آن به عنوان یک ملین طبیعی گرفته تا کاهش فشار خون و بهبود حساسیت به انسولین در نوع ۲ توصیف شده است. دیابت اما آیا هیچ یک از اینها حقیقتی دارد؟

احتمالا رایج ترین ادعا این است که سرکه سیب صنعتی چربی می سوزاند. برخی افراد می گویند که مصرف سرکه سیب همراه با وعده های غذایی به هضم سریع پروتئین کمک می کند و سطوح بالاتری از هورمون رشد تولید می کند.

ادعا می شود سلول های چربی را می شکند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که پکتین موجود در سرکه سیب با افزایش احساس سیری به کاهش وزن کمک می کند. حتی اگر سرکه سیب حاوی پکتین موجود در سیب نیست.

اما در حالی که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سرکه می‌تواند به کاهش اشتها کمک کند (احتمالاً صرفاً به دلیل طعم تند آن)، جدای از برخی مطالعات بسیار کوچک، هنوز هیچ شواهد علمی قانع‌کننده‌ای در مورد تأثیر آن بر کاهش وزن وجود ندارد.

برخی از کسانی که به خواص مفید آن متقاعد شده اند، مصرف آن را به عنوان نوشیدنی توصیه می کنند، در دوزهایی که معمولاً از 1 تا 2 قاشق چایخوری تا 1 تا 2 قاشق غذاخوری در روز در یک لیوان بزرگ آب متغیر است.

البته باید به خاطر داشت که عوارض مصرف زیاد سرکه می تواند شامل فرسایش مینای دندان باشد و هرگز نباید آن را بدون رقیق نوشید. سرکه سیب، به ویژه برای افرادی که مقاومت به انسولین دارند.

اغلب به عنوان یک روش طبیعی برای تنظیم قند خون توصیه می شود. سرکه سرعت تخلیه معده را کاهش می دهد و از افزایش شدید قند خون در صورت مصرف قبل از یک وعده غذایی پر کربوهیدرات جلوگیری می کند.

همچنین حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد، که به بدن اجازه می‌دهد گلوکز بیشتری را از جریان خون به سلول‌های شما منتقل کند که باعث کاهش قند خون می‌شود. جالب اینجاست که برای داشتن این اثرات تنها به مقدار کمی سرکه نیاز است.