سس تک نفره مایونز باعث می شود در یک هفته ده کیلو چاق شوید

بیست و یک شرکت‌کننده که مبتلا به زوال عقل بودند، با سنین 73 تا 93 سال برای این مطالعه انتخاب شدند. توانایی های شناختی آن ها با استفاده از مقیاس زوال عقل هاسگاوا اصلاح شده اندازه گیری شد.

که به طور گسترده برای غربالگری زوال عقل و همچنین آزمون وضعیت ذهنی کوچک (MMSE) استفاده می شود. نمرات شرکت‌کنندگان از 0 تا 17 متغیر بود.

سس تک نفره مایونز باعث خوش طعم شدن غذا می شود.

آنها به هیچ یک از غذاهای ارائه شده در این مطالعه حساسیت یا عدم تحمل نداشتند. همه آنها در یک خانه سالمندان در توکیو، ژاپن استخدام شدند.

عملکرد بلع آنها توسط دندانپزشکان ارزیابی شد و هیچ نگرانی قابل توجهی در مورد توانایی جویدن و بلع وجود نداشت. BMI شرکت کنندگان از 15.1 کیلوگرم بر متر مربع تا 24.1 کیلوگرم بر متر مربع با میانگین کیلوگرم بر متر مربع بود.

این تحقیق از اصول بیانیه هلسینکی پیروی کرد. رضایت کتبی خانواده برای هر یک از شرکت کنندگان قبل از آزمایش اخذ شد. این مطالعه توسط کمیته اخلاق سازمانی مرکز خدمات سلامت سالمندان، توکیو، ژاپن تایید شد.

میان وعده انگشتی مورد استفاده در این مطالعه، بخش های بریده شده باومکوچن بود. یک تکه بزرگ بامکوچن به قطعات کوچکتر با وزن حدود 7.8 گرم بریده شد.

سس مورد استفاده در این آزمایش شربت شکلات بود. جزئیات تمام نمونه های غذا در جدول 1 آورده شده است. به هر شرکت کننده یک بشقاب سفید با شش ناحیه مجزا داده شد که شامل سه تکه بامکوچن برش خورده با سس و سه قطعه بدون سس  انگشتی، بود.

در بخش مصرف میان وعده پرسشنامه، از پرسنل مراقبت خواسته شد تا تعداد هر نوع میان وعده انگشتی را که توسط شرکت کننده در بشقاب باقی مانده است، ثبت کنند.

اگر شرکت‌کننده‌ای هر یک از تنقلات خود را بدون سس به طور خودجوش در سس باقی‌مانده فرو می‌برد و می‌خورد، با سس حساب می‌شد. همچنین از کارکنان مراقبت خواسته شد تا توجه داشته باشند.