ضربه گیر لاستیکی درجنگ جهانی جان صدها نفر را نجات داد

مقادیر قابل توجهی پلاستیک در محیط طبیعی و در محل های دفن زباله جمع شده است. حدود 10 درصد وزن جریان زباله شهری ضربه گیر لاستیکی است و این بعداً در §6 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پلاستیک دور ریخته شده همچنین طیف وسیعی از زیستگاه های طبیعی زمینی، آب شیرین و دریایی را آلوده می کند، با گزارش روزنامه ها از زباله های پلاستیکی حتی در برخی از بلندترین کوه ها.

همچنین برخی داده ها در مورد زباله در محیط شهری وجود دارد. با این حال، در مقایسه با محیط زیست دریایی، کمبود مشخصی از داده ها در مورد تجمع زباله های پلاستیکی در زیستگاه های طبیعی زمینی و آب شیرین وجود دارد.

گزارش هایی از آلودگی غیر عمدی خاک ها با قطعات پلاستیکی کوچک در نتیجه پخش لجن فاضلاب قطعات کمپوست آلوده کننده پلاستیک و شیشه تهیه شده از زباله های جامد شهری و حمل پلاستیک به جریان ها وجود دارد. ، رودخانه ها و در نهایت دریا با آب باران و حوادث سیل .

با این حال، نیاز آشکار به تحقیقات بیشتر در مورد مقادیر و اثرات زباله های پلاستیکی در زیستگاه های طبیعی زمینی، در زمین های کشاورزی و در آب های شیرین وجود دارد.

بنابراین، ناگزیر، بسیاری از شواهد ارائه شده در اینجا از محیط زیست دریایی است. از اولین گزارش‌های پلاستیکی در محیط زیست، که از لاشه پرندگان دریایی جمع‌آوری‌شده از سواحل در اوایل دهه 1960 گزارش شد.

وسعت این مشکل به زودی با زباله‌های پلاستیکی که اقیانوس‌ها را از قطب‌ها به اقیانوس‌ها آلوده می‌کردند، غیرقابل انکار شد. استوا و از خطوط ساحلی تا اعماق دریا.

بیشتر پلیمرها در آب شناور هستند و از آنجایی که اقلام زباله پلاستیکی مانند کارتن و بطری اغلب هوا را به دام می اندازند، مقادیر قابل توجهی از زباله های پلاستیکی در سطح دریا جمع می شوند و همچنین ممکن است در ساحل شسته شوند.

در نتیجه، پلاستیک ها بخش قابل توجهی (50 تا 80 درصد) از زباله های خط ساحلی را نشان می دهند. مقادیر از نظر زمان و مکان بسیار متغیر هستند، اما گزارش هایی از بیش از 100000 مورد وجود دارد.