فروشنده ورق آلومینیوم آلیاژ 5052

ورق آلومینیوم با آلیاژ 5052 در ساخت چه وسایلی بکار برده می شود؟

آلیاژ این گروه چه نام دارد و خصوصایت آن چیست؟ فروشنده این نوع ورق آنها را با چه قیمت هایی در بازار به فروش می رساند؟
آلیاژ آلومینیوم به معنی ترکیب آلومینیوم آلیاژی با یک فلز دیگر جهت بالا رفتن کاربرد و کارآیی آن می شود. در این ترکیب، آلومینیوم فلز غالب می باشد و درصد کمی از انواع آلیاژها مانند مس، روی، منیزیم، سیلیسیم و منگنز را به آلومنیوم اضافه می کنند.

آلومینیوم آلیاژی 5052

آلومینیوم به صورت ورق یا رول و با آلیاژهای مختلف تولید می شوند. یکی از گروه این آلیاژها، 5000 می باشند که ویژگی های منحصر به فردی دارند و انواع مختلف.
یکی از انواع این گروه آلیاژی، ورق گالوانیزه رنگی می باشد. در ترکیب این نوع آلیاژ از فلز منیزیم استفاده می شود به این معنی که آلیاژ این گروه منیزیم می باشد

گالوانیزه

ویژگی فلز منیزیم

فلز منیزیم از نظر فراوانی در پوسته زمین، هشتمین فلز می باشد که در بحث های علمی نماد این فلز سفید رنگ، Mg می باشد که باید آن را سبک ترین فلز صنعتی نامید.
زمانی که به عنوان آلیاژ در ترکیب فلزات دیگر قرار می گیرد، باعث افزایش استحکام و مقاومت آن فلز می شود. ورق های تولید شده از منیزیم خالص در دمای بالا تغییر شکل اندکی دارند و به علت همین محدودیت آن را با فلزات دیگر مانند آلومینیوم ترکیب می کنند.
ورق آلومینیوم با آلیاژ 5052 دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و به ویژه آب شور دارند و همین عامل باعث به کارگیری آنها در صنایع دریایی شده است.
از موارد مصرف این نوع ورق ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت کابینت های آشپزخانه
  • ساخت مخازن تحت فشار
  • ساخت بدنه کشتی
  • بدنه یخچال و به کارگیری در صنعت خودروسازی
نکته مهم در مورد این نوع ورق ها این است که هیچ گونه عملیات حرارتی را نمی توان روی این ورق ها انجام داد.

قیمت ورق آلومینیوم در بازار

ورق های آلومینیومی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها قیمت های متفاوتی دارند، ورق آلومینیوم آلیاژ 5052، دارای قیمت نسبتاً مناسب و ثابتی در بازار می باشد که البته جهت تهیه آنها تنها باید از طریق نمایندگی های فروش ورق های ایرانی و خارجی اقدام کرد، زیرا امروزه در بازار انواع ورق های چینی که از کیفیت مرغوبی برخوردار نیستند در بازار خرید و فروش می شوند و فروشنده ورق آلومینیوم ممکن است این موضوع را به شما نگویند.