قیمت خرید و فروش ورق آلومینیوم آلیاژی

به علت مصرف بسیار بالای ورق های آلومینومی با آلیاژهای مختلف بازار خرید و فروش آنها از رونق بالایی برخوردار است.

حال باید قبل از انتخاب ورق آلومینیوم آلیاژی، بدانید چه نوع آلیاژی جهت کار شما مناسب تر خواهد بود.
ورق آلومینیومی که به غلط آن را ورق آلمیون یا آلومینی می نامند یکی از انواع ورق های فلزی است که جزو ورق های سبک دسته بندی کرده اند.

همانطور که می دانید بعد از فلز آهن، آلومینیوم پرکاربرد ترین فلز است که در تمام بخش های صنعت، ساخت و ساز و حتی تولید قوطی های نوشابه و آب میوه مورد استفاده قرار می گیرد.
آلومینیوم هنگامی که خالص باشد ویژگی نرم و ضعیفی دارد اما به کمک عناصری مانند مس، سیلیکون، منیزیم، منگنز و دیگر عناصر می توان آلیاژهایی ایجاد کرد که ویژگی های مفید و متفاوتی دارند.
از آلیاژهای مخلتف آلومینیوم اجزای مهم موشک ها، هواپیما ها و فضا پیما ساخته می شود.

آلیاژها آلومینیوم به علت خواص منحصر به فردی که دارند مانند نسبت استحکام به وزن، جوش پذیری بسیار بالا، شکل پذیر مناسب و مقاومت خوب نسبت به ترکیب با اکسیژن و در نتیجه خوردگی استفاده های بسیار گسترده ای در سازه ها، حمل و نقل و صنایع هوایی دارند.

ورق

انواع آلیاژ آلومینیوم

ورق آلومینیوم آلیاژی دارای تنوع بسیار زیادی هستند که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • ورق آلومینیوم آلیاژی 5754: این ورق با ضخامت و ابعاد مورد نیاز خریدار تولید می شود که دارای مقاومت فیزیکی بسیار بالایی است و از رو در تولید ظروف آشپزخانه و دیگر ظروف آلومینیومی بکار گرفته می شود.
  • ورق آلومینیوم آلیاژی 5052: باید گفت که این ورق به میزان کمی در ایران تولید می شود و بیشتر تولید کشورهای اروپایی می باشد و بیشترین کاربرد آن در صنعت خودروسازی می باشد.
  • ورق آلومینیوم آلیاژی 5083: این ورق جز گروه آلیاژهای 5000 می باشد که به ورق های دریایی مشهور هستند و مقاومت بسیار بالایی در آب شور دارند، به همین علت برای ساخت بدنه کشتی مورد استفاده واقع می شوند.
  • ورق آلومینیوم آلیاژی 6061: جزء گروه 6000 ورق ها می باشد و یکی از گروه های پرکاربرد آلومینیوم به شمار می روند که در ساخت ماشین آلات و دستگاه های صنعتی به کار می روند.
به طور کلی تمامی ورق آهن ضد سایش با آلیاژهای مختلف دارای ویژگی و خصوصیات منحصر به فردی می باشند اما بزرگترین ویژگی آنها، قابلیت تولید در سایزها و ضخامت های سفارشی می باشد.
از آنجایی که بیشتر این ورق ها تولید کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند بنابراین قیمت ها بسیار متفاوت می باشند و بحث خرید و فروش آنها بسیار پرچالش است. به طوری که همیشه جهت خرید یا فروش ورق آلومینیوم نیاز است از قیمت روز آنها در بازارهای جهانی نیز مطلع شوید.