مرکز خرید ضایعات پروفیل آلومینیوم اراک

آیا می دانید کدام کارخانه در ایران توانایی بازیافت و تولید آلومینیوم از انواع ضایعات آن مانند پروفیل را دارا می باشد؟

در شهری مانند اراک که مرکز خرید تولیدات آلومینیومی است، نرخ ضایعات چگونه تعیین می شود؟
شاید بتوان کمبود مواد اولیه مانند سنگ بوکسیت برای تولید انواع ورق فولاد را اولین و بزرگترین چالش کارخانه ها جهت تولید بیشتر و پیشرفت دانست.

امروزه در تمام کشورهای پیشرفته فلز آلومینیوم به علت ویژگی هایی که دارد رفته رفته جایگزین انواع فلزات پرمصرف دیگر مانند مس و آهن شده است.
در کشور ما نیز کارخانجاتی مانند المهدی و شرکت ایرالکو را می توان بزرگترین تولیدکننده انواع تولیدات آلومینیومی دانست اما همانگونه که اشاره شد.

کمبود ماده اولیه بزرگترین مشکل کارخانجات است که تنها راه مقرون به صرفه جهت تولید بیشتر استفاده از ضایعات آلومینیوم به جای سنگ یا شمش های آلومینیومی می باشد.

کارخانجات تولید آلومینیوم در ایران

شرکت آلومینویم ایران یا همان ایرالکو واقع در اراک و شرکت المهدی در بندرعباس و شرکت آلومینیوم هرمزال را می توان از بزرگترین کارخانجات تولید آلومینیوم در ایران دانست.

این شرکت ها انواع شمش آلومینوم خشک با خلوص های مختلف را تولید و عرضه می کنند، که نه تنها در چرخه تولید کارخانجات داخلی قرار می گیرند بلکه به کشورهای اروپایی و آسیایی مانند ترکیه و عراق نیز صادر می شوند.

ورق فولاد

تولید آلومینیوم از ضایعات

از بین تمامی شرکت های فعال در زمینه تولید آلومینیوم، ایرالکو تنها شرکتی است که توانایی تولید آلومینیوم از ضایعات و قراضه ها را دارا می باشد.

طبق گزارشات رسمی میزان تولیدات این شرکت بدون بکارگیری ضایعات آلومینیوم عددی بین 150 تا 200 هزار تن آلومینیوم در سال بوده که با بکارگیری قراضه ها در چرخه تولید این عدد به حدود 300 هزار تن افزایش یافته است.
بنابراین بکارگیری ضایعاتی مانند ضایعات پروفیل آلومینیوم، لوله و ورق ها در چرخه تولید نه تنها قیمت و هزینه تولید را کاهش می دهد بلکه باعث افزایش حجم و میزان تولیدات می شود.
به طور کلی تمامی ضایعات آلومینیومی در صنایع مختلف دوباره می توانند جهت ذوب به کارخانجات انتقال داده شوند و مورد مصرف قرار بگیرند.
در مورد قراضه و ضایعات آلومینیوم باید اذعان داشت که انواع ضایعات آلومینیوم را می توان به دو دسته کلی طبقه بندی کرد:

  • قراضه و ضایعات آلومینیوم داخلی
  • قراضه و ضایعات آلومینیوم خارجی
قرضه های داخلی همانگونه که از نام آنها مشخص است در درون کارخانه و هنگان تولید در مراحل مختلف ایجاد و مجدداً جهت تولید به بخش ذوب برمی گیرند. حجم و اندازه این نوع ضایعات چون در درون خود کارخانه تولیدی ایجاد شده اند هیچ گاه در آمار بازیافت آلومینیوم وارد نمی شوند.
قراضه و ضایعات خارجی نیز که به ضایعات جمع آوری شده در صنایع مختلف اطلاق می شوند، مانند انواع ضایعات پروفیل درب و پنجره، ورق های آلومینیومی، آلومینیوم های آلیاژی، ورق های کامپوزیت، قوطی رانی آلومینیوم و هر نوع محصولی که با پایه آلومنیویم تولید شده است را شامل می شود.

قیمت خرید ضایعات آلومینیوم

متوجه شدید که در ایران تنها شرکت ایرالکو اراک، دانش تولید و بازیافت آلومینویم از ضایعات را دارد، بنابراین تمامی ضایعاتی ها یا جهت ذوب توسط این شرکت خریداری می شود یا جهت صادرات بارگیری و به کشور مقصد ارسال می شود.
قیمت ضایعات اراک تحت تاثیر قیمت خرید ضایعات آلومینیوم توسط شرکت ایرالکو، قیمت آلومینیوم در بازار و نرخ روز می باشد که جهت کسب اطلاع در مورد قیمت ها یا بازار خرید و فروش ضایعات آلومینیوم در اراک و دیگر شهرها می توانید با نمایندگی های خرید یا فروش ضایعات در ایرالکو و تهران تماس داشته باشید.