نژادهای سگ و گربه در معرض خطر

برخی از نژادهای سگ و گربه در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به یک بیماری ژنتیکی هستند.

به عنوان مثال، گربه پرشین در معرض خطر بیماری کلیه پلی کیستیک هستند که می تواند منجر به نارسایی کلیه شود.

دوبرمن پینچر و پاپیونز ممکن است به بیماری فون ویلبراند مبتلا باشند که زمان خونریزی را طولانی می کند.

لابرادور رتریورها و پودل های مینیاتوری ممکن است از آتروفی پیشرونده شبکیه (PRA) رنج ببرند که می تواند منجر به نقص بینایی شود.

آزمایش‌هایی برای این بیماری‌ها و بسیاری دیگر از بیماری‌های ژنتیکی وجود دارد که طیف وسیعی از نژادها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

حیوانات مخلوطی که اصل و نسب آنها شامل یک یا چند نژاد از این نژادها است نیز ممکن است عکس لباس مجلسی در معرض خطر باشند. VFP می‌تواند آزمایش‌های مناسب را برای هر حیوان توصیه کند و اقداماتی را بر اساس نتایج آن آزمایش‌ها پیشنهاد کند.

برخی از بیماری ها ممکن است منجر به کوتاه شدن طول عمر یا ناتوانی شوند که ممکن است با عملکرد مورد نظر AAT تداخل ایجاد کند.

حیوانات مبتلا واجد شرایط AAT نیستند. سایر بیماری ها ممکن است نیاز به نظارت دقیق داشته باشند، اما ممکن است با عملکرد AAT تداخل نداشته باشند.

گربه پرشین

VFP و درمانگر با هم می توانند چه چیزی طلا را جذب میکند تعیین کنند که آیا مزایای استفاده از یک فرد خاص در برنامه AAT بر خطر بیماری بیشتر است یا خیر.

برخی از بیماری ها، مانند دیسپلازی مفصل ران، دارای یک جزء ژنتیکی و غیر ژنتیکی هستند.

یک مطالعه طولانی مدت، رتریورهای لابرادور را مقایسه کرد که مصرف کالری روزانه آنها از سن هشت هفته تا هشت سالگی به 75 درصد از میزان کالری همزادهای جفتی با همزادهایی که مجاز به خوردن آزادانه بودند، محدود شد.

سگ های دارای کالری محدود از بروز قابل توجهی کمتر دیسپلازی هیپ و سایر انواع آرتریت رنج می بردند (Kealy et al., 2002).

در این مورد، تغذیه ظاهراً بر بیان ژن های دیسپلازی هیپ تأثیر می گذارد.  آموزش دوخت حوله تن پوش بدون الگو در مورد بیماری های ژنتیکی در گونه های دیگر (به جز موش) که ممکن است برای AAT در نظر گرفته شود، اطلاعات بسیار کمی وجود دارد.

  • منابع:
    1. Persian Cat
  • تبلیغات: 
    1. بازده ای محصول در درخت بادام هندی
    2. روش کاشت صحیح درخت بادام هندی
    3. کشور های پرورش دهنده ی درخت بادام هندی
    4. روش تکثیر بذر درخت بادام هندی