کارخانه تولید ورق آلومینیوم رنگی و ساده

آیا از مراحل تولید ورق آلومینیوم رنگی و تفاوت آن با نوع ساده در کارخانه اطلاعی دارید؟ انواع ورق های آلومینومی با ضخامت های مختلف جهت بکارگیری در صنایع تولید و به بازار عرضه می شوند.
عمده ورق های آلومینیومی با ضخامتی بین 0/006 تا 2 میلی متری تولید و به بازار عرضه می شوند، از آنجایی که ورق های آلومینیومی در گروه فلزات سبک و کم وزن قرار دارند معمولاً کاربردهای خانگی و کشاورزی آنها مثلاً به عنوان بسته بندی نیز بسیار زیاد می باشد.
اما امروز در مورد دو نوع ورق آلومینیومی یعنی ورق آلومینیوم رنگی و ساده و شیوه تولید آنها صحبت خواهیم کرد.

مراحل تولید ورق آلومینیوم رنگی

ورق های رنگی به علت زیبایی ظاهری که دارند جهت طراحی و ساخت دکوراسیون های داخلی منازل به کار گرفته می شوند، البته بیشترین کاربرد آنها به عنوان سقف انبارها و سالن های بسیار بزرگ می باشد.
در هنگام تولید ورق های ساده و رنگی تمامی مراحل تا زمانی که ورق های رنگی به سالن های رنگ زنی منتقل می شوند شبیه به یکدیگر می باشند، در این مرحله است که روش تولید ورق آلومینیوم رنگی فرق خواهد کرد و معمولاً ورق ها به وسیله رنگ های پودری الکترو استاتیک کوره ای، رنگ می شوند.
این رنگ ها معمولاً قوی ترین رنگ مورد استفاده در صنایع فلزی می باشد و اغلب جهت رنگ کردن انواع فلزات این نوع رنگ را به کار می برند.
مراحل کار به این صورت است که بعد از برش ورق ها و آماده شدن آنها، سطح ورق را سیقل می دهند و به اصطلاح آبکاری می کنند، دقیقاً بعد از اتمام مرحله آبکاری ورق های آلومینیومی به بخش رنگرزی منتقل می شوند، در این مرحله رنگ الکترو استاتیک روی ورق های توسط بار الکتریکی ایجاد شده به وسیله دستگاه قرار می گیرد.
بعد از رنگ زدن ورق، آنها را جهت ثبات و افزایش مقاومت به کوره های حرارتی می برند و اغلب با دمای 200 درجه سانتی گراد، ورق ها را حرارت می دهند تا مقاومت آنها در برابر عوامل محیطی و رنگ پریدگی افزایش یابد.
ذکر این نکته نیز مهم است که لایه های رنگی که روی ورق ها قرار می گیرند ضحامتی حدود 50 تا 100 میکرون را دارا می باشند.
در ایران نیز بسیار از کارخانه های مشهور از روش الکترو استاتیک کوره ای جهت رنگ کردن ورق های آلومینیومی استفاده می کنند، البته دقت مراحل کار در تولید باید بسیار بالا باشد تا محصول نهایی از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. با توجه به نوع کاربرد آنها افراد می توانند جهت خرید انواع ورق های رنگی با مراکز معتبر فروش و نمایندگی های کارخانه های تولیدی در تماس باشند.
منبع: آهن و آلومینویم