گلاب دو آتیشه کعبه حیوانات وحشی را رام می کند

یک تکه پنبه نرم یا پد پنبه ای را در گلاب دو آتیشه کعبه خنک مرطوب کنید و به آرامی روی پوست تمیز بمالید. می تواند به از بین بردن چربی اضافی و کثیفی که پس از پاکسازی روی پوست شما باقی می ماند کمک کند.

تون کردن منظم پوست با گلاب می تواند به جلوگیری از تشکیل آکنه ناشی از بسته شدن منافذ کمک کند. بعلاوه، گلاب نسبت به تونرهای پوستی مبتنی بر الکل یا مواد شیمیایی روی پوست شما کمتر خشک می کند.

یک بطری اسپری کوچک را با گلاب پر کنید و از آن برای پاشیدن صورت خود استفاده کنید. این می تواند به آبرسانی پوست شما و بازگرداندن تعادل pH طبیعی آن کمک کند. بطری را برای طراوت بیشتر در یخچال نگهداری کنید.

دو پد پنبه ای را در گلاب خنک خیس کنید و به آرامی روی پلک های خود قرار دهید. بگذارید به مدت 5 دقیقه روی آنها بماند تا چشم های خسته و پف کرده تسکین یابد. اگر آکنه دارید، دلایل زیادی وجود دارد که باید گلاب را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

گلاب همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است و به تعادل PH پوست کمک خواهد کرد. همانطور که باید با هر تغییری در رژیم مراقبت از پوست خود، با یک متخصص پوست صحبت کنید تا نظر او را در مورد گلاب و نحوه بهترین استفاده از آن برای نوع پوست خاص خود دریافت کنید.

بین ایرانیان و این گیاه پیوند محکمی وجود دارد. محبوبیت آن نه تنها به دلیل اثرات دارویی بلکه به دلیل اعتقادات مقدس نسبت به آن است. مردم این گیاه را گل محمدی می نامند، زیرا معتقدند عطر و بوی خوش آن آنها را به یاد حضرت محمد می اندازد.

در حال حاضر این گیاه در ایران برای تهیه گلاب و اسانس کشت می شود. اسانس رز این گیاه به دلیل کم بودن روغن و کمبود جایگزین های طبیعی و مصنوعی، یکی از گران ترین روغن های موجود در بازارهای جهانی است.

محصولات مختلف و ترکیبات جدا شده از گل، گلبرگ و باسن این گیاه در انواع مطالعات مورد مطالعه قرار گرفته است. با این حال، هیچ بررسی برای جمع آوری اثرات دارویی در زمان حاضر وجود ندارد.