گل محمدی در مشهد موجب درگیری در بین فروشندگان شد

بر خلاف محمدی های زمین باز، گل محمدی هایی که در ظروف/گلدان رشد می‌کنند را می‌توان در تمام طول سال کاشت و خرید این نوع گل رز را برای خیلی‌ها ترجیح می‌دهد.

قبل از کاشت گل محمدی در مشهد را آبیاری کنید. حفره‌ای حفر کنید که فضایی به قطر داشته باشد تا خاک اطراف گیاه خیلی سفت نباشد.

خاک پایین سوراخ نیز باید شل شود. هنگام برداشتن گلدان مراقب باشید که ریشه ها زیاد مزاحم نشوند. گیاه را در چاله قرار دهید.

چاله را با خاک خوب پر کنید، خاک را به خوبی فشار دهید و سپس کود گلاب و در صورت نیاز آبیاری کنید. گل محمدی هایی که در گلدان رشد نمی کنند بهتر است در ماه نوامبر کاشته شوند.

اگر هنگام خرید زمین یخ زده باشد، می توان آنها را به طور موقت در بسته بندی در مکانی خنک اما بدون یخ زدگی نیز نگهداری کرد.

قبل از قرار دادن آنها در محل نهایی، می توان آنها را به طور موقت در مکان دیگری نیز سیلو کرد.قبل از کاشت از وضعیت خوب خاک اطمینان حاصل کنید.

گل محمدی را در مکانی که سال ها برای گل محمدی استفاده می شود قرار ندهید. در این صورت باید خاک را عوض کرد زیرا بسیاری از مواد مغذی از خاک ناپدید می شوند.

خاک سنگین باید دو بخیه عمیق شل شود، با خاک سبک لازم نیست. قبل از کاشت گل محمدی، ایده خوبی است که کمپوست یا کود را در گودال حفر شده بپاشید.

مطمئن شوید که گل محمدی می تواند نور و تغذیه کافی را بدون تلاش زیاد دریافت کند. بنابراین بهتر است کمی از درختان فاصله بگیرید.

از آنجایی که خاک مستقیماً روی دیوار خشک‌تر است، گل رز را نیز باید در فاصله چند ده سانتی‌متری دیوار کاشت و ریشه‌های آن کمی از دیوار دورتر باشد.

با قرار دادن گل محمدی در گلخانه مهد کودک در اوایل دسامبر، گلها زودتر در بهار، در اواخر اردیبهشت در گلخانه گرم نشده، زودتر در گلخانه گرم رشد می کنند.

هوای تازه کافی در گلخانه فراهم کنید و گیاهان را در برابر نور زیاد خورشید محافظت کنید. گل محمدی را می توان تا دو گره هرس کرد.

به محض شروع رشد گیاه، هفته ای یک بار و بیشتر به مقدار متوسط ​​آب بدهید. کود مایع را نیز می توان کمی کمتر از دو ماه پس از هرس اضافه کرد.